Sunday, March 23, 2014

Nega lica

Ovaj blog post posvetiću nezi lica i proizvodima koje koristim.

Kao što sam već pominjala, imam masnu, dehidriranu, osetljivu i nečistu kožu, sa ožiljcima od dubokih posekotina. Sve što ne valja. Tako da sam primorana da mnogo više vremena provodim pokušavajući da izgled svog lica dovedem u što prihvatljivije stanje.

Sa čime se borim?
Sa proširenim, nečistim porama, sa sjajem lica, sa isperutanim delovima kože oko usana i na bradi, sa bubuljicama (i onim potkožnim) koje se pojavljuju uglavnom kada isprobam neke nove proizvode, a veći deo života sam provela boreći se sa bubuljicama jer sam istraživala razna čuda ne bih li našla nešto od čega one neće izlaziti i što će ih umiriti.

Nega SVAKE kože mora početi skidanjem šminke (ukoliko je imate). Prvi korak nakon skidanja šminke je umivanje čvrstim ili tečnim sapunom/pilingom prilagođenom tipu kože. Drugi korak je korišćenje losiona/tonika. I treći korak je nanošenje adekvatne kreme. Tek nakon ovih koraka, vi ste zapravo očistili i nahranili svoju kožu.

Zašto je važno da se pridžavate ovih koraka?
Zato što se vreme neće zaustaviti, i kvalitet kože će progresivno opadati. Svako odstupanje od nege će vremenom pokazati svoju lošu stranu. To što imate sreće da nemate problematičnu kožu, i nijedan od problema sa kojima se npr. ja susrećem, ne znači da je dovoljno da pljusnete vodom svoje lice i legnete u krevet. Ili, to što zaspite sa šminkom, a ujutru vam je lice OK, ne znači da dublji slojevi kože to ne pamte!

Ako imate više od 20 godina, a nega lica vam je pljuskanje vodom i nanošenje kreme Becutan ili neke slične kreme, onda treba ozbiljno da se zapitate da li je to stvar za vas. Kreme za bebe su KREME ZA BEBE. Koža odraslog čoveka je potpuno drugačija. To što vama krema "prija", možda samo znači da otklanja osećaj zatezanja i to je sve. Ali, ako vaša majka ima savršeno lice bez bora i izgleda bar 10 godina mlađe, a celog života je koristila bebi kremu, onda mogu da vas razumem. Mada ne i da podržim, jer živimo u drugačijem vremenu i na drugačijem vazduhu, sa drugačijim životnim navikama u odnosu na majke.

Posle brojnih pokušaja sa kremama i dermatolozima, shvatila sam da ako sama ne "osećam" svoju kožu, niko to neće znati bolje od mene. Ovo su proizvodi koje trenutno koristim:

Šminku sa očiju trenutno skidam Niveinim dvofaznim sredstvom:


Dobro skida šminku, ali definitivno nije za osetljive oči. Mene peckaju oči nakon skidanja, a već 10 dana mi se kapci perutaju. Žao mi je, ali Lancome je daleko bolji.

Ostatak šminke skidam micelarnim vodicama, i potpuno sam prešla na njih jer ubedljivo najbolje skidaju šminku i čiste kožu:




Garnier je sasvim dobra i baš, baš dugo traje, tako da se veoma isplati! Nju svakako preporučujem što se tiče odnosa cene i kvaliteta.
Druga je Bioderma i ona je fenomenalna, ali skuplja oko 5 puta. Skida šminku brzo i efikasno i čisti kožu odlično.
Micelarnim vodicama normalno možete skidati šminku sa očiju.

Šminka je skinuta, i sada idem na umivanje. Ukoliko mi lice nije grubo na dodir, umivam se Clinique tečnim sapunom broj 3 (za mešovitu i masnu kožu). Imam celu kolekciju, i nakon sušenja lica peškirom, prelazim na čišćenje losionom iz ove kolekcije (potrebno je vrlo malo). Nakon toga nanosim Dramatically different moisturizing gel i na taj način hidriram svoju očišćenu kožu lica.


Ali, to je AKO mi lice nije grubo na dodir. Ako jeste, potreban mi je piling. Imam jedan svakodnevni, i jedan koji je preporučljiv 2 do 3 puta nedeljno. Prvi je Neutrogena Pink Grapefruit:


Ovo je jedan od retkih proizvoda kojima se uvek vraćam. Počela sam da ga koristim pre nego što je stigao u Srbiju, i mnogo ga volim. Čisti nežno i temeljno, a miriše savršeno! Kada se umivam ujutru, probudi me uz aromaterapiju, a liče ostaje čisto, sveže, i bez zatezanja.

Drugi piling koji sam skoro nabavila je Noreva Exfoliac, po preporuci prelepe mlade apotekarke:


Retko dobar piling! Preporučujem ga svima sa masnom i nečistom kožom! Ovaj piling je bogat veoma sitnim, grubljim zrncima, i definitivno nije za svakodnevnu upotrebu. Koristim ga nakon skidanja teže šminke. Nakon ovog pilinga nema zatezanja, niti isušivanja kože. Zaista je odličan! Jedino mu zameram loš poklopac, ovakav bi bio ok za kremu, ali poklopac koji se odvrće nije zgodan kada to radite mokrim rukama.

Takođe, pomenula bih gel za umivanje koji mi veoma prija, a koristim ga kada prespavam kod roditelja, pa ukradem od mame :) To je La Roche Posay fiziološki gel za umivanje, vrlo je prijatan:


Kada mi je lice u haosu, u potkožnim bubuljicama, i onim običnim, i sitnim, sve mi se smuči, izgledam sebi grozno i kao da mi leka nema, tada dolazi na red Effaclar Duo magična krema!!! Toliko sam srećna što sam je otkrila. Pre nje sam očajavala i trpala puder i korektor na sve nepravilnosti. Sada - iskoče bubuljice, ja obavim ritual čišćenja, nanesem Effaclar Duo, legnem da spavam, ustanem sa drastično boljom kožom! Ujutru ponavljam postupak, opet Effaclar Duo, pa preko puder, šminkanje... I kao nova! Bubuljica vam izađe u toku dana, vi namažete ovu kremu, i sutra je nema. Konačno je neko smislio ovakvu stvar!
Pre neki dan su mi izašle bubuljice i bila sam očajna jer nisam znala zbog čega, koristila sam iste proizvode kao i uvek... Jedino što baš dugo nisam koristila bazu za lice, pa sam na nju posumnjala (iako mi nikada nije pravila probleme). Samo sam Clinique gel zamenila Effaclarom, i za 2 dana oporavila lice. Moram da napomenem - ovo NIJE proizvod koji deluje na bubuljice tako što ih isušuje! On ih otklanja u "korenu", tako da nema perutanja. Ovo je proizvod bez kojeg apsolutno ne živim više:


Uveče, uz kremu, koristim i kremu za predeo oko očiju. Trenutno imam Shiseido Bio Performance Super corrective eye cream:


Ritual čišćenja i nege lica obavljam ujutru i uveče. Uz sav taj trud, moj ten se drži na nekoj normali za ovako problematičnu kožu. Jer, jednostavno - svoju kožu ne mogu poboljšati više, ovo je maksimum, nažalost. Pore su proširene, očišćene koliko god je to moguće za kućne uslove, bubuljice su pod kontrolom koliko je moguće, ten mi je prirodno neujednačen i ne izgleda glatko, iako mi je koža na dodir nežna. Ožiljci su tu gde jesu, pa dodatno učine da ten izgleda lošiji nego što jeste. Ali, to je moje lice, i ja ga volim i čuvam.

Čuvajte svoju kožu, čak i ako nemate nikakvih problema sa njom. Uvedite ritual čišćenja i nege, ako već niste, u svojim 40-im i 50-im ćete biti prezadovoljne što ste se svom licu posvetile na vreme. Verovatno neću imati sreću da u tim godinama izgledam dobro kao dame sa normalnom kožom koje se podjednako neguju, ali isto tako - verovatno ću bolje proći od onih koje sada imaju mnogo bolji ten od mene, ali mu ne posvećuju pažnju.

Kako vi negujete svoje lice?

Do sledeće teme,
Vaša UNA <3

5 comments:

  1. Super post, pre svega jako koristan! :) Bas si iscrpno opisala svoju rutinu i tako mi pogla da se odlucim na kupovinu nekih proizvoda gde sam se stvarno dvoumila, posto mi je muka od isprobavanja raznih proizvoda koji mi samo prave jos veci haos na licu ( imam slicnu kozu kao tvoju )... Sigurno uzimam Exfoliac piling i Effaclar duo kremu. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drago mi je ako sam bila od koristi :)
      Probaj ih obavezno, pa javi utiske! Effaclar mi je stvarno otkrice. A, koristim je po potrebi, jer zaista ocisti lice toliko da neko vreme nemam potrebe za njom. Exfoliac je prijatno iznenadjenje, ostavlja kozu vrlo neznom.

      Delete
  2. I ja sam se našla u tvom postu, u onom delu da se toliko trudim oko pravilnog čišćenja kože već godinama, a devojke koje koriste vodu i Becutan imaju bolji ten od mene :(
    Sve jedno, ja ne odustajem, iako sam par puta bila na granici :D i u svoju rutinu ubacujem Effaclar čim potrošim zalihe već kupljenih proizvoda!

    Ako sam dobro razumela, Effaclar ne pomaže kod već postojećih fleka i ožiljaka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sto se tice fleka i oziljaka - nisam sigurna. Effaclar Duo je vise kao neka anti-acne gel krema koja ne isusuje i nije agresivna, bas je prilagodjena osetljivoj kozi i moje subjektivno misljenje je da redovnim koriscenjem ujednacava ten ;)

      Delete
  3. Koristim Effaclar Duo, a ovaj Noreva piling ide na listu, bas mi izgleda zanimljivo. :)

    ReplyDelete